Lente!

De winter kreeg ons Floosje - onze kat - een zacht dekentje. Een heel pluizig geval.
Maar in combinatie met haar scherpe kattennagels eindigt dat dekentje in plukjes op de grond.
Tijd voor een nieuw deken dus!

Even geleden zag ik bij Cozette een leuke tutorial. Tot nu toe naaide ik vooral dekens met paspel en keergat. Maar bij deze versie is dat allemaal niet nodig. Veel eenvoudiger en zeker zo mooi.

Maar eigenwijs als ik ben combineerde ik gebruikte ik tricot en joggingstof.


Een combinatie die langs alle kanten rekt en tegen wringt!



Ik ben blij dat het maar een probeersel is, dat voor onze kat gaat dienen.

Kort daarna ging ik de uitdaging aan en maakte een tweede dekentje. In een vrolijk Petit Pan katoentje, gecombineerd met groen (oh jee, rekbaar!) joggingstof.

Deze keerde naaide het gelukkig heel vlot, de hoeken zijn beter afgewerkt en het geheel is niet meer schots en scheef.




Ons Floosje blij en ik ook blij!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten