Scheepjes CAL 2014

 Weet je nog? Heel lang geleden - ongeveer vijf maanden terug - nam ik deel aan de Scheepjes CAL 2014. Het opzet was om elke week zes granny squares te haken volgens een patroon dat uitgewerkt werd door Marinke van A creative being (één van mijn favoriete blogs!).


Ik haakte enthousiast alle vierkantjes bij elkaar. Het ene patroon werkte voor mij leuker dan had andere, ik had zo mijn favoriete patronen. Maar bij de laatste zes vierkantjes werd ik steeds minder gemotiveerd. Ik had er minder tijd voor en misschien was ik het even moe om zo gedreven te haken?


Tot ik een paar weken terug dacht: Nu is het hoog tijd om dat deken af te werken! De kleuren spraken me nog steeds aan en ik haakte van een kleur die overbleef (geen idee hoe dat kwam!) zelfs nog zes vierkantjes volgens het allerleukste patroon uit de reeks.



Alle granny squares werden gepuzzeld tot een deken volledig naar mijn goesting! Ik tekende het kleurenschema over op papier en haakte de vierkantjes volgens dat patroon aan elkaar. Toch wel werk aan!

Eigenlijk kan je achteraan nog een stof - zoals fleece - naaien maar voor mij is dit voldoende.
Het is mooi zo, zacht en voldoende warm!

Daarna haakte ik er een vrolijke boord aan - dat zorgt voor een romantische afwerking!
Al is het bijna zomer en is het 'dekentjesseizoen' al even voorbij... toch ga ik deken eens even uittesten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten