Blauwe bloemetjes

Ons mama snuisterde onlangs eens door het boek 'Mijn Tas'. Haar oog viel toen op de Alice tas.
Ze is namelijk al een tijdje op zoek naar een nieuwe handtas. Niet te groot, niet te zwaar maar toch stevig genoeg en het allerbelangrijkste... het moet een mooie tas zijn!


Vorige week vond ik het geschikte katoentje. Blauwe bloemetjes print.
Ik combineerde deze met lichtblauw katoen voor de voering.




Het resultaat is een Alice-tas (de eerste versie).
Ik voegde een dunne donkerblauwe paspel die mooi afsteekt tegen de bloemetjesprint.




Ik miste een binnenzakje maar daar dacht ik natuurlijk veel te laat aan.
Dus naaide ik van de overgebleven stof een simpel ritstasje en een Juliette-tasje, deze laatste kan je ook terugvinden in het 'Mijn Tas' boek.



Ons mama was heel blij met haar moederdagcadeau!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten