Gerstekorrel



Eind december 2016 maakte ik het voornemen om in het nieuwe jaar vaker aan de slag te gaan met breipriemen en wol. Vorig jaar breide ik enkele sjaals en twee Bernadettes (oversized, zachte, pluizige truien waar ik nog niet over blogde) maar mijn breitechnieken.... laten we zeggen dat ik best mijn plan kan trekken zolang alles goed gaat maar als het fout loopt.... dan gaat het ook echt mis en lukt het me niet zonder hulp van ons mama!


Hoog tijd voor wat extra oefening. In het boek 'Jules en Julie' staan enkele prachtige sjaals. Ik kende dit boek al langer maar het kwam er tot nu toe niet van om hieruit een project te kiezen. Daar is dus ondertussen verandering in gekomen! Bij haar zag ik een paar maanden geleden een prachtig groen exemplaar opduiken en het kriebelde meteen om zelf aan de slag te gaan. Nieuwe wol bestellen was geen optie want ik probeer beetje bij beetje mijn voorraad wol en stof te verminderen. Dus koos ik voor deze grijze Papatya-wol.

Deze wol kocht ik een tijdje geleden om de haaktechniek planned pooling uit te proberen maar dat mislukte grandioos. Omdat deze een prachtig kleurverloop heeft en heerlijk zacht aanvoelt twijfelde ik niet. Ik breide een sjaal in gerstekorrelsteek maar dat liep eerst een beetje mis waardoor de sjaal onderaan enkele rijen in boordsteek kreeg. Wat eigenlijk een leuk effect geeft dus breide ik aan het andere uiteinde van de sjaal ook een boordje. 




Al is het bijna lente... bij deze heb ik al een sjaal voor volgende winter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten