Spring Flower





Wanneer ik een mooie stof zie in de stoffenwinkel (ik moet jullie er niet bij vertellen: dat is nogal dikwijls) dan beslis ik vaak ter plekke al waarvoor ik de stof ga gebruiken. Een tas, een rok, een kleed, een mandje....

Maar regelmatig wil ik de stof ook gebruiken als tafellaken. Jullie hebben er al wel enkele zien voorbij komen de afgelopen maanden.
Zo'n nieuw tafellaken zorgt immers meteen voor een andere sfeer in de kamer. Vaak heb je niet meer nodig dan enkele meters stof om de kamer te 'pimpen'.


Ik probeer bij het maken van een tafellaken vaak zo weinig mogelijk te knippen in de stof.
Soms verwerk ik zelfs de zelfkant, of een stukje ervan, in de zoom.
Er komt was strijkwerk aan te pas om het laken helemaal om te zomen maar het naaiwerk zelf is heel weinig en zo makkelijk. 
Naaiden jullie al eens zelf zo'n tafellaken?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten